Muziekinstrumenten lenen in de bieb

Gepubliceerd op: 21 maart 2024 12:53

Heb jij altijd al muziek willen maken, maar is het er nog niet van gekomen? Of wil je niet gelijk zelf een instrument aanschaffen? Dan heeft de bibliotheek Losser voor jou de perfecte oplossing!

Je kunt nu 6 weken lang een instrument lenen. Je kunt het uitproberen en erachter komen of het iets voor je is. Er is een breed assortiment aan muziekinstrumenten. Volop keuze dus om je muzikale talenten te ontdekken!

De volgende instrumenten kun je lenen:

• Gitaar
  • Elektrische gitaar met versterker
  • Viool;Trompet
  • Saxofoon
  • Keyboard
  • Trombone
  • Dwarsfluit
  • Klarinet.

Hoe gaat het in zijn werk:

1. Kom langs in de bibliotheek om je instrument te reserveren en je uitleenbewijs te ontvangen. Het uitleenbewijs kun je aan de muziekdocent laten zien wanneer je het instrument ophaalt
  2. De muziekdocent neemt binnen één werkdag contact met je op om een afspraak te maken voor het ophalen en het krijgen van een korte uitleg
  3. Zodra je het instrument hebt opgehaald en de uitleg hebt gekregen, kan je muzikale ontdekkingstocht van start gaan! Je kunt ook éénmalig een proefles bij de muziekschool inplannen. Na 3 weken neemt de muziekdocent contact met je op om te kijken hoe het gaat. Wil je het instrument liever nog wat langer uitproberen? Dan is het mogelijk om de leenperiode 2 x met 3 weken te verlengen (tenzij het instrument door een ander is gereserveerd).
  4. Voordat de leenperiode is afgelopen, kun je je instrument weer inleveren bij de bibliotheek Losser.

Hopelijk heeft het instrument je enthousiast gemaakt en wil je graag verder met muziek maken. Als je zelf niet de financiële middelen hebt om een instrument te kopen, kijken we graag met je mee naar de mogelijkheden. Wellicht kun je gebruik maken van Stichting Leergeld of een andere regeling. Samen doen we ons best om jouw muzikale doelen waar te maken!

Ben jij enthousiast geworden? Kom langs in de bibliotheek en reserveer je instrument.

Op 30 maart gaan we tijdens de boerenmarkt officieel van start. Reserveer je voor die tijd een instrument? Dan kun je het instrument onder het genot van een drankje en muzikale optredens, op die dag ophalen in de bibliotheek Losser. De muziekdocenten zullen tussen 11.30 – 13.00 uur aanwezig zijn om uitleg te geven over de instrumenten.

Dus kom gezellig langs en noteer alvast zaterdag 30 maart van 11.30 – 13.00 uur in je agenda.